Zakres obowiązków:
- kierowanie bieżącymi sprawami Gminy i reprezentowanie jej na zewnątrz;
- koordynowanie bieżących spraw Gminy;
- podejmowanie czynności w sprawach z zakresu prawa pracy i wyznaczenie innych osób do podejmowania tych czynności;
- wykonywanie uprawnień zwierzchnika służbowego wobec wszystkich pracowników Urzędu;
- zapewnienie przestrzegania prawa przez wszystkie komórki organizacyjne Urzędu oraz jego pracowników;
- udzielanie odpowiedzi na zapytania, interpelacje radnych;
- przyjmowanie interesantów w sprawach skarg i wniosków;
- przyjmowanie ustnych oświadczeń woli spadkodawcy;
- wydawanie decyzji w indywidualnych sprawach z zakresu administracji publicznej;
- upoważnienie zastępcy lub innych pracowników Urzędu do wydawania w jego imieniu decyzji administracyjnych w indywidualnych sprawach z zakresu administracji publicznej;
- ogólny nadzór nad prawidłowym wykonywaniem przez pracowników Urzędu czynności kancelaryjnych;
- zapewnienie funkcjonowania adekwatnej, skutecznej i efektywnej kontroli zarządczej;
- sprawowanie bezpośredniego nadzoru nad:
- Zastępcą Burmistrza,
- Sekretarzem,
- Skarbnikiem,
- Referatem Rozwoju i Inwestycji,
- Referatem Ochrony Środowiska, Architektury i Gospodarki Gruntami,
- Urzędem Stanu Cywilnego,
- Radcą Prawnym,
- Pełnomocnikiem ds. Ochrony Informacji Niejawnych,
- Administratorem Bezpieczeństwa Informacji,
- Pełnomocnikiem ds. Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych;
- Służbą BHP i Ppoż.
- nadzór nad ochroną informacji niejawnych wytwarzanych, przetwarzanych, przechowywanych i przekazywanych w Urzędzie;
- zapewnienie obsługi prawnej Urzędu;
- wykonywanie innych zadań zastrzeżonych dla Burmistrza przez przepisy prawa, uchwały Rady i Regulamin.