Zakres obowiązków:

1)    prognozowanie, planowanie i przygotowywanie dokumentacji technicznej niezbędnej do prowadzenia inwestycji drogowych w gminie zgodnie z wieloletnia prognozą finansową;
2)    nadzór nad drogowymi inwestycjami gminnymi;
3)    przygotowywanie propozycji przebiegu dróg w gminie, prowadzenie rejestru dróg gminnych;
4)    zarządzanie drogami gminnymi w zakresie właściwego utrzymania stanu technicznego oraz oznakowania związanego z bezpieczeństwem ruchu drogowego;
5)    opiniowanie projektów tymczasowej zmiany organizacji ruchu drogowego;
6)    zarządzanie drogami w zakresie zimowego utrzymania dróg;
7)    współpraca z Komisją ds. bezpieczeństwa ruchu drogowego na drogach powiatowych
i gminnych;
8)    nadzór nad konserwacją oświetlenia ulicznego oraz rozliczanie kosztów utrzymania oświetlenia ulicznego i konserwacji urządzeń;
9)    prowadzenie spraw związanych  z wydawaniem zezwoleń na:
a)    lokalizację w pasie drogowym dróg gminnych infrastruktury technicznej niezwiązanej z zarządzaniem drogami,
b)    zajęcie pasa drogowego,
c)    umieszczenie urządzeń w pasie drogowym,
d)    lokalizację zjazdów z drogi gminnej;
10)    prowadzenie całokształtu spraw związanych z transportem zbiorowym m.in.
a)    określanie przystanków komunikacyjnych oraz warunków i zasad korzystania z tych obiektów,
b)    wydawanie zgody na zatrzymywanie się na przystankach,
c)    budowa, przebudowa, montaż, remont wiat przystankowych,
d)    współpraca z innymi samorządami w zakresie transportu zbiorowego.