Do zadań stanowiska ds. inwestycji dróg i remontów należy w szczególności:
- przygotowanie dokumentacji niezbędnej do prowadzenia inwestytcji w gminie,
- nadzorowanie prac inwestycyjnych gminy,
- przygotowywanie projektów rozstrzygnięć, wniosków i stanowisk organów gminy dotyczących zaliczania dróg i ulic do poszczególnych kategorii,
- przygotowanie propozycji przebiegu dróg w gminie,
- zarządzanie drogami gminnymi,
- określenie szczegółowego korzystania z dróg w tym wykorzystania pasów drogowych na cele niekomunikacyjne,
- budowa i remonty dróg gminnych, ulic, mostów oraz placów i nadzór nad ich eksploatacją,
- konserwacja oświetlenia ulicznego,
- modernizacja i budowa punktów świetlnych,
- współudział w przygotowaniu wniosków o pozyskanie dotacji z funduszy unijnych w zakresie prowadzonych inwestycji,
- prowadzi rejestr dróg gminnych