Zakres obowiązków:
- zarządzanie i nadzorowanie pracy referatu;
- organizowanie pracy poszczególnych stanowisk pracy;
- nadzór nad prawidłowym i terminowym załatwianiem spraw przez pracowników referatu;
- ponoszenie odpowiedzialności za prawidłową organizację, skuteczność pracy, gospodarkę finansową referatu;
- prognozowanie, planowanie i przygotowywanie dokumentacji technicznej niezbędnej do prowadzenia inwestycji w gminie zgodnie z WPF;
- koordynowanie działań wszystkich uczestników procesów inwestycyjnych i kompletowanie dokumentacji powykonawczej, niezbędnej do oddania obiektu do użytkowania;
- uzgadnianie dokumentacji projektowej;
- nadzór nad inwestycjami gminnymi;
- przygotowywanie propozycji przebiegu dróg w gminie, prowadzenie rejestru dróg gminnych;
- zarządzanie drogami gminnymi w zakresie właściwego utrzymania stanu technicznego oraz oznakowania związanego z bezpieczeństwem ruchu drogowego;
- opiniowanie projektów tymczasowej zmiany organizacji ruchu drogowego;
- zarządzanie drogami w zakresie zimowego utrzymania dróg;
- wydawanie zezwoleń na lokalizację w pasie drogowym dróg gminnych infrastruktury technicznej niezwiązanej z zarządzaniem drogami;
- wydawanie zezwoleń na zajęcie pasa drogowego;
- wydawanie zezwoleń na umieszczanie urządzeń w pasie drogowym;
- wydawanie zezwoleń na lokalizację zjazdów z drogi gminnej;
- nadzór nad konserwacją oświetlenia ulicznego oraz rozliczanie kosztów utrzymania oświetlenia ulicznego i konserwacji urządzeń;
- opiniowanie rozwiązań i projektów dotyczących komunikacji zbiorowej;
- przygotowywanie sprawozdań, ocen, analiz i bieżących informacji o realizacji zadań;
- wydawanie zaświadczeń potwierdzających fakty lub stan prawny na podstawie dokumentów znajdujących się w komórkach organizacyjnych;
- udostępnianie informacji w zakresie obowiązującego prawa;
- przygotowywanie informacji i dokumentów do BIP z zakresu swojego działania oraz ich bieżąca aktualizacja;
- wykonywanie innych zadań przekazanych do realizacji przez Burmistrza.