Zakres obowiązków:
- zarządzanie i nadzorowanie pracy referatu;
- organizowanie pracy poszczególnych stanowisk pracy;
- nadzór nad prawidłowym i terminowym załatwianiem spraw przez pracowników referatu;
- ponoszenie odpowiedzialności za prawidłową organizację, skuteczność pracy, gospodarkę finansową referatu;
- prognozowanie, planowanie i przygotowywanie dokumentacji technicznej niezbędnej do prowadzenia inwestycji drogowych w gminie zgodnie z WPF;
- nadzór nad drogowymi inwestycjami gminnymi;
- przygotowywanie propozycji przebiegu dróg w gminie, prowadzenie rejestru dróg gminnych;
- zarządzanie drogami gminnymi w zakresie właściwego utrzymania stanu technicznego oraz oznakowania związanego z bezpieczeństwem ruchu drogowego;
- opiniowanie projektów tymczasowej zmiany organizacji ruchu drogowego;
- zarządzanie drogami w zakresie zimowego utrzymania dróg;
- nadzór nad konserwacją oświetlenia ulicznego oraz rozliczanie kosztów utrzymania oświetlenia ulicznego i konserwacji urządzeń;
- planowanie zamówień publicznych w Urzędzie poprzez uczestnictwo w przygotowaniu rocznego planu postępowań;
- prowadzenie postępowań o udzielenie zamówień publicznych zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa i regulaminem udzielania zamówień publicznych;
- współpraca z poszczególnymi pracownikami oraz jednostkami w zakresie przygotowania dokumentacji związanej z uruchomieniem i przeprowadzeniem procesu zamówień publicznych;
- prowadzenie rejestru postępowań;
- terminowe sporządzanie sprawozdań i ogłoszeń do Biuletynu Zamówień Publicznych;
- prowadzenie rejestru umów zawartych w wyniku przeprowadzonych postępowań;
- udział w pracach komisji przetargowej;
- współdziałanie z Urzędem Zamówień Publicznych w ramach obowiązków wynikających
- z ustawy o zamówieniach publicznych, w szczególności w zakresie wniosków i zapytań składanych do organów UZP;
- kontrolowanie poprawności wszystkich dokumentów wymaganych prawem zamówień publicznych;
- informowanie pracowników Urzędu oraz jednostek organizacyjnych o obowiązujących przepisach i zmianach w zakresie ustawy zamówień publicznych;
- koordynowanie i kontrolowanie czynności związanych z zawarciem umowy z wybranym oferentem, uzgadnianie projektu umowy z Radcą Prawnym, sprawdzanie prawidłowości jej wykonania;
- uczestnictwo w odbiorach robót, zatwierdzanie wykonania robót zgodnie z zawartą umową;
- współpraca w zakresie sporządzania i rozliczania projektów na realizację zadań ze środków krajowych i zagranicznych;
- przygotowywanie sprawozdań, ocen, analiz i bieżących informacji o realizacji zadań;
- wydawanie zaświadczeń potwierdzających fakty lub stan prawny na podstawie dokumentów znajdujących się w komórkach organizacyjnych;
- udostępnianie informacji w zakresie obowiązującego prawa;
- przygotowywanie informacji i dokumentów do BIP z zakresu swojego działania oraz ich bieżąca aktualizacja;
- wykonywanie innych zadań przekazanych do realizacji przez Burmistrza.