Zakres obowiązków:
- zapewnienie obsługi administracyjnej Rady, komisji oraz Burmistrza;
- przygotowywanie we współpracy z właściwymi merytorycznie pracownikami materiałów dotyczących projektów uchwał Rady, jej komisji oraz innych materiałów na posiedzenia i obrady tych organów;
- podejmowanie czynności organizacyjnych związanych z prowadzeniem sesji, posiedzeń i spotkań Rady i jej komisji;
- prowadzenie rejestru uchwał Rady Miejskiej i zarządzeń Burmistrza;
- protokołowanie sesji, zebrań, posiedzeń i spotkań;
- tworzenie uchwał przeznaczonych do publikacji w Edytorze Aktów Prawnych;
- zapewnienie publikacji i wdrożenie uchwał Rady Miejskiej;
- organizowanie szkoleń radnych;
- przekazywanie kierownikom komórek organizacyjnych, pracownikom samodzielnych stanowisk pracy oraz dyrektorom i kierownikom gminnych jednostek organizacyjnych uchwał oraz zarządzeń do realizacji;
- prowadzenie rejestru skarg i wniosków– kierowanych do Rady Miejskiej;
- prowadzenie rejestru wniosków, zapytań i interpelacji składanych przez radnych;
- nadzór nad terminowym załatwianiem interpelacji i wniosków radnych, przekazywanie ich właściwym komórkom organizacyjnym w celu merytorycznego rozpatrzenia i udzielenia odpowiedzi;
- organizacja i prowadzenie spraw dotyczących wyboru organów jednostek pomocniczych;
- wykonywanie zadań związanych z wyborem ławników do sądów powszechnych.
- prowadzenie całokształtu spraw kadrowych, przede wszystkim:
- prowadzenie akt osobowych pracowników, dyrektorów oraz kierowników gminnych jednostek organizacyjnych,
- prowadzenie kart ewidencji czasu pracy,
- przygotowywanie wniosków emerytalno-rentowych,wydawanie zaświadczeń Rp-7 oraz świadectw pracy,prowadzenie spraw z zakresu bezpieczeństwa i higieny pracy;
- przygotowywanie i rejestracja umów zlecenia oraz umów o dzieło,
- sporządzanie dokumentów dotyczących wypadków przy pracy,
- przygotowywanie dokumentów dotyczących naboru na wolne stanowiska urzędnicze,
- przygotowywanie dokumentów dotyczących służby przygotowawczej pracowników Urzędu na stanowiskach urzędniczych oraz kierowników gminnych jednostek organizacyjnych,
- przygotowywanie sprawozdań, ocen, analiz i bieżących informacji o realizacji zadań;
- wydawanie zaświadczeń potwierdzających fakty lub stan prawny na podstawie dokumentów znajdujących się w komórkach organizacyjnych;
- udostępnianie informacji w zakresie obowiązującego prawa;
- przygotowywanie informacji i dokumentów do BIP z zakresu swojego działania oraz ich bieżąca aktualizacja;
- wykonywanie innych zadań przekazanych do realizacji przez Burmistrza.