Zakres obowiązków:
- Zapewnia obsługę administracyjną Rady, jej komisji i Burmistrza.
- Przygotowuje we współpracy z właściwymi merytorycznie pracownikami materiały dotyczące projektów uchwał Rady, jej komisji oraz innych materiałów na posiedzenia i obrady tych organów.
- Podejmuje czynności organizacyjne związane z przeprowadzeniem sesji, posiedzeń, spotkań Rady i jej komisji.
- Przechowuje uchwały podejmowane przez Radę i jej komisje.
- Przekazuje - za pośrednictwem sekretariatu - korespondencję do Rady, jej komisji oraz poszczególnych radnych.
- Protokołuje sesję, posiedzenia, zebrania i spotkania.
- Prowadzi rejestr uchwał, zarządzeń i innych postanowień Rady i jej Komisji.
- Prowadzi rejestr wniosków, zapytań i interpelacji składanych przez radnych.
- Prowadzi rejestr wniosków i skarg kierowanych do Przewodniczącego i Rady Miejskiej.
- Prowadzi rejestru korespondencji kierowanej do Przewodniczącego i Rady Miejskiej.
- Organizuje szkolenia radnych.
- Zapewnia publikację i wdrożenie uchwał Rady.
- Udostępnia obywatelom dokumenty z zakresu działania Rady i jej organów zgodnie z obowiązującymi przepisami.
- Uczestniczy w przygotowywaniu wyborów do władz państwowych i samorządowych oraz referendów.
- Prowadzi dokumentację w sprawach związanych ze stanowiskiem pracy.
- Prowadzi akta osobowe pracowników Urzędu Miejskiego oraz dyrektorów i kierowników jednostek organizacyjnych Gminy.
- Prowadzi ewidencję czasu pracy pracowników Urzędu.
- Prowadzi zbiór przepisów prawnych dotyczących prawa pracy.
- Przygotowuje materiały umożliwiające podejmowanie czynności z zakresu prawa pracy.
- Przygotowuje i kompletuje wnioski emerytalno – rentowe pracowników.
- Przygotowuje i wydaje świadectwa pracy.
- Współdziała ze społeczną inspekcją pracy.
- Prowadzi sprawy z zakresu bezpieczeństwa i higieny pracy.
- Rejestruje, kompletuje i przechowuje dokumenty dotyczących wypadków przy pracy.
- Organizuje szkolenia dla pracowników z zakresu prawa pracy.
- Przygotowuje projekty planów urlopów wypoczynkowych pracowników.
- Uczestniczy w przygotowaniu projektu budżetu w zakresie prowadzonych spraw.
- Przygotowuje projekty uchwał Rady Miejskiej dotyczące prowadzonych spraw.
- Opiniuje i opracowuje dokumentację SZJ.
- Wykonuje czynności wynikające z postanowień dokumentacji SZJ.
- Sporządza informacje i sprawozdania w zakresie prowadzonych spraw.
- Współdziała z innymi stanowiskami pracy Urzędu, jednostkami organizacyjnymi gminy, organami administracji samorządowej i rządowej w ramach powierzonego zakresu zadań.
- Sprawuje kontrolę wewnętrzną w jednostce macierzystej i podległych jednostkach w zakresie prowadzonych spraw oraz prawidłowości wykonywania czynności lub sporządzania dokumentów przez poprzedników w procesie załatwiania danej operacji gospodarczej lub sprawy.
- Przestrzega postanowień ustawy o ochronie informacji niejawnych.
- Stosuje jednolity rzeczowy wykazu akt – wg obowiązującej instrukcji kancelaryjnej.
- Wykonuje polecenia przełożonych.