Zadania stanowiska:
- przygotowywanie materiałów do projektu studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego Gminy;
- przygotowywanie materiałów do sporządzania projektów miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego;
- koordynacja i obsługa działań związanych z uzgodnieniami oraz wyłożeniami do publicznego wglądu projektów studium i miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego;
- obsługa administracyjno – techniczna Gminnej Komisji Urbanistyczno – Architektonicznej;
- przygotowywanie i koordynacja prac gminnej komisji urbanistyczno-architektonicznej;
- wydawanie wypisów i wyrysów z obowiązujących miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego oraz studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego;
- prowadzenie spraw związanych z przygotowaniem decyzji administracyjnych dotyczących ustalenia warunków zabudowy oraz lokalizacji inwestycji celu publicznego;
- wydawanie zaświadczeń i opinii związanych z planowaniem oraz zagospodarowaniem przestrzennym oraz innych zaświadczeń potwierdzających fakty lub stan prawny na podstawie dokumentów znajdujących się na stanowisku pracy;
- prowadzenie rejestru wypisów aktów notarialnych;
- prowadzenie spraw związanych z ewidencją i numeracją nieruchomości oraz nazwami ulic i miejscowości;
- przygotowywanie i aktualizacja oferty inwestycyjnej Gminy;
- prowadzenie gminnej ewidencji zabytków;
- sporządzanie gminnego programu opieki nad zabytkami i jego aktualizacja;
- wykonywanie innych zadań przekazanych do realizacji przez Burmistrza i Sekretarza.