Do zadań stanowiska ds. architektury i urbanistyki należą w szczególności:
- sprawy planowania przestrzennego,
- przygotowanie materiałów do dokumentów planistycznych Gminy,
- koordynacja i obsługa działań związanych z opiniowaniem i uzgadnianiem dokumentów planistycznych,
- przechowywanie planu zagospodarowania przestrzennego Gminy oraz wydawanie odpisów i wyrysów,
- prowadzenie i aktualizacja rejestru miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego,
- ocena zmian w zagospodarowaniu przestrzennym Gminy i przygotowanie wyników tej oceny oraz analiza wniosków w sprawach sporządzania lub zmiany planu zagospodarowania przestrzennego,
- prowadzenie spraw związanych z roszczeniami finansowymi wynikającymi
z ustaleń planów zagospodarowania przestrzennego,
- prowadzenie spraw związanych z ustalaniem warunków zabudowy i zagospodarowania terenu,
- prowadzenie rejestru decyzji o warunkach zabudowy i zagospodarowania terenu,
- rejestrowanie decyzji dotyczących zagospodarowania terenu, wydanych przez inne organy administracji publicznej oraz analizowanie ich zgodności ustalonymi warunkami zabudowy i zagospodarowania terenu,
- przygotowanie dokumentacji związanej z prowadzeniem inwestycji w Gminie,
- prowadzenie zbioru danych osobowych pn. „Rejestr decyzji o warunkach zabudowy i zagospodarowania terenu”,
- przestrzeganie przepisów ustaw o ochronie danych osobowych i informacji niejawnych,
- stosowanie instrukcji kancelaryjnej,
- przestrzeganie postanowień Regulaminu Organizacyjnego Urzędu
- współdziałanie ze Skarbnikiem i Sekretarzem Gminy przy opracowywaniu materiałów niezbędnych do przygotowania projektu budżetu Gminy,
- przygotowanie sprawozdań, analiz i ocen bieżących informacji o realizacji zadań objętych zakresem czynności.