Zakres obowiązków:
- zarządzanie i nadzorowanie pracy referatu;
- organizowanie pracy poszczególnych stanowisk pracy;
- nadzór nad prawidłowym i terminowym załatwianiem spraw przez pracowników referatu;
- ponoszenie odpowiedzialności za prawidłową organizację, skuteczność pracy, gospodarkę finansową referatu;
- przygotowywanie planów i programów z zakresu ochrony środowiska oraz gospodarki odpadami;
- prowadzenie spraw z zakresu utrzymania czystości i porządku oraz gospodarki odpadami;
- prowadzenie spraw związanych z usuwaniem wyrobów azbestowych z terenu gminy;
- prowadzenie spraw z zakresu ochrony powietrza atmosferycznego;
- prowadzenie spraw z zakresu ochrony zwierząt;
- prowadzenie postępowań i wydawanie decyzji środowiskowych;
- wydawanie decyzji i pozwoleń na usuwanie drzew i krzewów oraz nadzór nad dopełnieniem obowiązków wynikających z wydanych zezwoleń;
- prowadzenie kontroli i wizji terenowych z zakresu ochrony środowiska;
- tworzenie i utrzymanie terenów zielonych;
- wydawanie opinii i zezwoleń w zakresie prowadzonych spraw;
- prowadzenie spraw związanych z dofinansowaniem do budowy przydomowych oczyszczalni ścieków na terenie gminy;
- przygotowywanie sprawozdań, ocen, analiz i bieżących informacji o realizacji zadań;
- wydawanie zaświadczeń potwierdzających fakty lub stan prawny na podstawie dokumentów znajdujących się w komórkach organizacyjnych;
- udostępnianie informacji w zakresie obowiązującego prawa;
- przygotowywanie informacji i dokumentów do BIP z zakresu swojego działania oraz ich bieżąca aktualizacja;
- wykonywanie innych zadań przekazanych do realizacji przez Burmistrza.