Zakres obowiązków:
- zarządzanie nieruchomościami – dzierżawa, najem, użyczenie, trwały zarząd, nabywanie, zbywanie;
- gospodarowanie i zarządzanie komunalnymi gruntami zabudowanymi i przeznaczonymi w planach zagospodarowania przestrzennego pod zabudowę, w tym ich zbywania,
- organizowanie i przeprowadzanie przetargów na zbycie nieruchomości, na oddanie w dzierżawę – stanowiących własność Gminy;
- prowadzenie ewidencji mienia komunalnego;
- dokonywanie kompleksowego opisu mienia komunalnego;
- komunalizacja nieruchomości;
- prowadzenie postępowań w zakresie podziału, rozgraniczania i scalania nieruchomości;
- przekształcenie prawa użytkowania wieczystego w prawo własności;
- sporządzanie planu wykorzystania gminnego zasobu nieruchomości;
- aktualizacja opłat z tytułu użytkowania wieczystego;
- wnoszenie nieruchomości w formie aportu do spółek;
- wydawanie zezwoleń na zakładanie, przeprowadzanie na nieruchomościach gminnych urządzeń infrastruktury technicznej z wyłączeniem pasów drogowych;
- podejmowanie czynności o wpis w księgach wieczystych, wnioskowanie i współdziałanie w postępowaniu sądowym w sprawach dotyczących własności lub innych praw rzeczowych na nieruchomości;
- prowadzenie dokumentacji związanej z majątkiem spółek z udziałem Gminy;
- ustalanie zasad najmu lokali oraz wysokości opłat za najem lokali mieszkalnych i użytkowych;
- prowadzenie postępowań związanych z przydzielaniem lokali mieszkalnych oraz lokali użytkowych, zawieranie umów na ich wynajem;
- prowadzenie spraw związanych z pierwokupem;
- gospodarowanie i zarządzanie gminnym zasobem mieszkaniowym oraz użytkowym, w tym ich bieżące utrzymanie;
- sporządzanie informacji o stanie mienia komunalnego;
- przygotowanie wieloletniego programu gospodarowania mieszkaniowym zasobem Gminy;
- nadzór nad funkcjonowaniem targowiska;
- nadzór na funkcjonowaniem parkingu na Rynku;