Zakres obowiązków:
- planowanie zamówień publicznych w Urzędzie poprzez uczestnictwo w przygotowaniu rocznego planu postępowań;
- prowadzenie postępowań o udzielenie zamówień publicznych zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa i regulaminem udzielania zamówień publicznych;
- współpraca z poszczególnymi pracownikami oraz jednostkami w zakresie przygotowania dokumentacji związanej z uruchomieniem i przeprowadzeniem procesu zamówień publicznych;
- prowadzenie rejestru zamówień publicznych i dokumentacji przetargowej;
- terminowe sporządzanie sprawozdań i ogłoszeń do Biuletynu Zamówień Publicznych;
- sporządzanie umów;
- prowadzenie rejestru zawartych umów i nadzór nad ich prawidłowym i terminowym wykonaniem;
- udział w pracach komisji przetargowej;
- współdziałanie z Urzędem Zamówień Publicznych w ramach obowiązków wynikających
z ustawy o zamówieniach publicznych, w szczególności w zakresie wniosków i zapytań składanych do organów UZP;
- kontrolowanie poprawności wszystkich dokumentów wymaganych prawem zamówień publicznych;
- informowanie pracowników Urzędu oraz jednostek organizacyjnych o obowiązujących przepisach i zmianach w zakresie ustawy zamówień publicznych;
- koordynowanie i kontrolowanie czynności związanych z zawarciem umowy z wybranym oferentem, uzgadnianie projektu umowy z Radcą Prawnym, sprawdzanie prawidłowości jej wykonania;
- uczestnictwo w odbiorach robót, zatwierdzanie wykonania robót zgodnie z zawartą umową;
- współpraca w zakresie sporządzania i rozliczania projektów na realizację zadań ze środków krajowych i zagranicznych;
- przygotowywanie sprawozdań, ocen, analiz i bieżących informacji o realizacji zadań;
- wydawanie zaświadczeń potwierdzających fakty lub stan prawny na podstawie dokumentów znajdujących się w komórkach organizacyjnych;
- udostępnianie informacji w zakresie obowiązującego prawa;
- przygotowywanie informacji i dokumentów do BIP z zakresu swojego działania oraz ich bieżąca aktualizacja
- wykonywanie innych zadań przekazanych do realizacji przez Burmistrza.