Zakres obowiązków:
- Nadzoruje całokształt prac w zakresie opracowywania projektu budżetu Gminy.
- Dokonuje zmian w budżecie.
- Opracowuje projekt budżetu Gminy Borek Wlkp.
- Nadzoruje ewidencję wykonania budżetu Gminy Borek Wlkp.
- Nadzoruje ewidencję i sprawozdawczość finansowo - budżetową, zbiorcze sprawozdania i informacje opisowe z realizacji budżetu.
- Kontrasygnuje czynności prawne mogących spowodować powstanie zobowiązań pieniężnych.
- Przygotowuje projekty uchwał związanych z prowadzeniem gospodarki finansowej.
- Współpracuje z bankami w zakresie obsługi rachunku podstawowego, lokat, negocjacji, kredytów itp.
- Prowadzi ewidencję udzielanych przez Gminę poręczeń i gwarancji.
- Prowadzi ewidencję środków trwałych i dokonuje umorzeń środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych.
- Prowadzi nadzór nad prawidłową realizacją zadań wykonywanych przez podległych pracowników.
- Opiniuje i opracowuje dokumentację SZJ.
- Wykonuje czynności wynikające z postanowień dokumentacji SZJ.
- Wykonuje polecenia przełożonych.