Zakres obowiązków:
- zapewnienie sprawnego funkcjonowania Referatu Finansowego;
- nadzorowanie i kontrolowanie realizacji budżetu, dokonywanie analizy budżetu oraz bieżące informowanie Burmistrza o jego realizacji;
- nadzór nad oszczędnym gospodarowaniem środkami publicznymi;
- czuwanie nad prawidłową realizacją budżetu Gminy oraz podległych jednostek, w tym przygotowanie projektu zmian w budżecie i Wieloletniej Prognozie Finansowej;
- dokonywanie kontroli finansowej;
- czuwanie nad prawidłowym obiegiem informacji i dokumentacji finansowej;
- kontrasygnata oświadczeń woli składanych w imieniu Gminy, jeżeli mogą one spowodować powstanie zobowiązań pieniężnych;
- realizowanie obowiązków wynikających z ustawy o finansach publicznych, o dochodach jednostek samorządu terytorialnego, podatkach i opłatach lokalnych, opłacie skarbowej, podatku od czynności cywilnoprawnych;
- współdziałanie z Radą i jej komisjami;
- wydawanie decyzji administracyjnych w indywidualnych sprawach z zakresu administracji publicznej w zakresie upoważnień udzielonych przez Burmistrza;
- udostępnianie informacji w zakresie obowiązującego prawa;
- przygotowywanie informacji i dokumentów do BIP z zakresu swojego działania oraz ich bieżąca aktualizacja;
- wykonywanie innych zadań powierzonych przez Burmistrza.