Zakres obowiązków:
- zapewnienie obsługi finansowo – księgowej Urzędu;
- prowadzenie rejestru sprzedaży i zakupów dla Urzędu, dla rozliczeń podatku od towarów i usług VAT dla Urzędu oraz sporządzanie deklaracji VAT-7;
- weryfikacja dostarczonych ewidencji i deklaracji VAT jednostek podległych;
- sporządzanie scentralizowanej deklaracji VAT-7 Gminy Borek Wlkp.;
- ustalenie proporcji przekaźnika odliczeń VAT dla Urzędu;
- prowadzenie ewidencji i rozliczanie druków ścisłego zarachowania;
- prowadzenie ewidencji ilościowo – wartościowej środków trwałych, wartości niematerialnych i prawnych, wyposażenia oraz materiałów;
- dokonywanie umorzeń środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych;
- sporządzanie sprawozdań związanych ze środkami trwałymi;
- prowadzenie ksiąg analitycznych- opłat za czynsze mieszkalne i użytkowe, wieczyste użytkowanie oraz grunty miejskie;
- fakturowanie sprzedaży usług opodatkowanych podatkiem VAT oraz usług nieopodatkowanych;
- wykonywanie innych zadań przekazanych do realizacji przez Burmistrza, Sekretarza Gminy i Skarbnika Gminy.