Zakres obowiązków:
- podejmowanie czynności kierownika Urzędu pod nieobecność Burmistrza lub wynikającej z innych przyczyn niemożności pełnienia obowiązków przez Burmistrza;
- wydawanie decyzji administracyjnych w indywidualnych sprawach z zakresu administracji publicznej w zakresie upoważnień udzielonych przez Burmistrza;
- składanie oświadczeń woli w imieniu Gminy w zakresie udzielonych pełnomocnictw;
- przyjmowanie interesantów w sprawie skarg i wniosków;
- reprezentowanie Gminy w czasie uroczystości i spotkań oficjalnych w zakresie uzgodnionym z Burmistrzem;
- współdziałanie z Radą oraz komisjami Rady w zakresie swojego działania;
- zapewnienie prawidłowego przebiegu wyborów organów jednostek samorządu terytorialnego, wyborów do Sejmu i Senatu, wyborów Prezydenta RP, wyborów do Parlamentu Europejskiego oraz referendów ogólnokrajowych i lokalnych;
- współpraca z Burmistrzem w zakresie kierowania bieżącymi sprawami Gminy oraz komórkami organizacyjnymi Urzędu;
- wykonywanie innych zadań powierzonych przez Burmistrza.