Zakres obowiązków:
- kontrola kont podatkowych w zakresie zaległości i nadpłat;
- prowadzenie rachunkowości w zakresie podatków i opłat lokalnych
- podejmowanie czynności zmierzających do egzekucji administracyjnej zobowiązań podatkowych oraz postępowania zabezpieczającego;
- prowadzenie ewidencji i aktualizacji upomnień oraz tytułów wykonawczych;
- sporządzanie informacji dla organu egzekucyjnego o dokonaniu wpłat zaległości przez dłużnika;
- występowanie o wpis hipoteki przymusowej;
- prowadzenie postępowań w sprawach umorzeń, odroczeń w płatności oraz rozłożeń na raty w zakresie podatków i opłat lokalnych;
- prowadzenie postępowań w sprawach zwrotu opłaty skarbowej;
- sporządzanie wykazu osób prawnych i fizycznych oraz jednostek organizacyjnych nieposiadających osobowości prawnej, którym w zakresie podatków i opłat lokalnych udzielono ulg, odroczeń, umorzeń lub rozłożono spłatę na raty;
- przeprowadzanie kontroli podatkowych;
- wykonywanie praw i obowiązków gminy w związku z informacją o środkach zgromadzonych na rachunkach bankowych osób zmarłych;
- wydawanie zaświadczeń w sprawach podatkowych;
- sporządzanie sprawozdań o pomocy publicznej;
- wykonywanie innych zadań przekazanych do realizacji przez Burmistrza, Sekretarza Gminy i Skarbnika Gminy.