Zakres obowiązków:
- Prowadzi obsługę księgową Urzędu z zakresu wydatków i kosztów.
- Współdziała z głównym księgowym w opracowaniu sprawozdań finansowych i bilansów.
- Prowadzi ewidencję analityczną i syntetyczną dla Urzędu.
- Dokonuje wyceny aktywów i pasywów oraz ustala wynik finansowy.
- Dokonuje rozliczenia inwentaryzacji.
- Sprawdza dokumenty pod względem rachunkowym oraz dokonuje dekretacji dokumentów księgowych.
- Sporządza przelewy.
- Współpracuje przy przygotowywaniu materiałów niezbędnych do uchwalenia budżetu Gminy.
- Przygotowuje materiały niezbędne do wykonania obowiązków z zakresu sprawozdawczości.
- Sprawuje kontrolę nad prawidłowym i terminowym rozliczaniem podmiotów z przyznanych dotacji.
- Zapewnia terminową i właściwą realizację zadań.
- Przestrzega przepisów ustawy o ochronie danych osobowych.
- Uczestniczy w przygotowaniu projektu budżetu.
- Przygotowuje projekty uchwał Rady Miejskiej dotyczące prowadzonych spraw.
- Sporządza informacje i sprawozdania w zakresie prowadzonych spraw.
- Współdziała z innymi stanowiskami pracy Urzędu, jednostkami organizacyjnymi gminy, organami administracji samorządowej i rządowej w ramach powierzonego zakresu zadań.
- Sprawuje kontrolę wewnętrzną w jednostce macierzystej i podległych jednostkach w zakresie prowadzonych spraw oraz prawidłowości wykonywania czynności lub sporządzania dokumentów przez poprzedników w procesie załatwiania danej operacji gospodarczej lub sprawy.
- Przestrzega postanowień ustawy o ochronie informacji niejawnych.
- Stosuje jednolity rzeczowy wykaz akt – wg obowiązującej instrukcji kancelaryjnej.
- Wykonuje polecenia przełożonych.