Do zadań stanowiska do spraw egzekucji opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi należą w szczegulności:
prowadzenie całokształtu spraw związanych z wdrożeniem i funkcjonowaniem systemu odbierania odpadów komunalnych na terenie gminy,
obsługa systemu informatycznego odbioru odpadów komunalnych,
ewidencja na kontach księgowych przypisów, odpisów, wpłat, zwrotów, dokumentowanie operacji gospodarczych,
prowadzenie całości spraw w zakresie zwłoki w zapłacie opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi, naliczanie odsetek za zwłokę, rozliczanie wpłaty – w tym wydawanie postanowień w sprawie zaliczenia wpłaty na poczet zaległości podatkowych,
egzekucja administracyjna opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi w tym wysyłka upomnień oraz sporządzanie tytułów wykonawczych,
bieżące uzgadnianie prowadzonych kont analitycznych z syntetyką,
współudział w kontroli realizacji obowiązków wynikających z przepisów prawa dotyczących funkcjonowania systemu odbierania odpadów komunalnych oraz regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie gminy Borek Wlkp.,
przygotowywanie projektów uchwał oraz innych niezbędnych aktów prawa miejscowego wymaganych ustawą o utrzymaniu czystości i porządku w gminie,
współudział w przygotowaniu i prowadzeniu postępowań o udzielenie zamówień publicznych na odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych
sporządzanie i przedkładanie odpowiednim organom i instytucjom przewidzianych przepisami prawa sprawozdań, informacji i analiz,
współpraca z organami administracji publicznej, organami ochrony środowiska oraz innymi w zakresie gospodarowania odpadami komunalnymi,
planowanie i inicjowanie działań służących ochronie środowiska w zakresie gospodarki odpadami,
współudział w prowadzeniu kampanii edukacyjno-informacyjnej wśród mieszkańców,
współudział w organizowaniu na terenie gminy akcji ,,sprzątanie świata”,
współudział w dokonywaniu kontroli stanu sanitarno – porządkowego mającego wpływ na środowisko naturalne,
ścisła współpraca ze stanowiskiem ds. wymiaru opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi, referatem finansowym oraz innymi stanowiskami pracy w zakresie prowadzonych spraw,
współpraca ze stanowiskiem ds. funduszy strukturalnych w zakresie pozyskiwania środków finansowych ze źródeł pozabudżetowych na zadania z zakresu gospodarki odpadami,
przygotowywanie informacji wynikających z przepisów prawa do umieszczania na stronie Biuletynu Informacji Publicznej,
bieżąca obsługa klienta,
realizacja innych zadań i działań wynikających z obowiązujących przepisów lub doraźnych potrzeb związanych z funkcjonowaniem systemu gospodarki odpadami komunalnymi.