Zakres obowiązków:
1) prowadzenie ewidencji podatników,
2) gromadzenie i przechowywanie oraz badanie pod względem zgodności ze stanem prawnym i rzeczywistym informacji oraz deklaracji podatkowych składanych organowi podatkowemu,
3) wymiar podatku rolnego, leśnego, od nieruchomości i od środków transportowych,
4) prowadzenie postępowań w zakresie ulg i zwolnień podatkowych,
5) sporządzanie wniosków o rekompensatę utraconych dochodów na podstawie obowiązujących w tym zakresie przepisów,
6) przeprowadzanie kontroli podatkowych,
7) przygotowywanie informacji o zakresie stosowania prawa podatkowego w indywidualnych sprawach w zakresie prowadzonych na stanowisku spraw,
8) prowadzenie spraw związanych z potwierdzaniem zawarcia umów dzierżawy w trybie art. 28 ust. 4 pkt 1 oraz art. 38 pkt 1 ustawy z dnia 20 grudnia 1990 r. o ubezpieczeniu społecznym rolników,
9) wydawanie zaświadczeń o stanie majątkowym,
10) wydawanie zaświadczeń w sprawach podatkowych,
11) sporządzanie sprawozdań o pomocy de minimis oraz pomocy publicznej,
12) pobór opłaty targowej,
13) wykonywanie innych zadań przekazanych do realizacji przez Burmistrza, Zastępcę Burmistrza, Sekretarza i Skarbnika.