Do zadań stanowiska ds. Promocji Gminy, Wydawnictw, Wsółdziałania i Kontaktów należy w szczególności:
Sporządza informacje o gminie oraz o działalności Urzędu i jednostek organizacyjnych gminy i przygotowuje materiały promujących gminę, w tym również dla środków masowego przekazu.
Prowadzi sprawy związane z aktywizacją gospodarczą gminy.
Utrzymuje kontakty bieżące z przedstawicielami środków masowego przekazu.
Organizuje współpracę gminy z zagranicą.
Opracowuje zasady i programy kontaktów zagranicznych i prowadzi dokumentację w tym zakresie , współdziała z gminami partnerskimi.
Promuje gminę poprzez organizowanie wystaw, pokazów, przygotowywanie materiałów i opracowań promujących gminę.
Prowadzi ewidencję instytucji kultury.
Prowadzi nadzór nad realizacją zadań gminy w zakresie kultury fizycznej w tym sportu.
Współdziała z gminnymi jednostkami organizacyjnymi ze stowarzyszeniami
i organizacjami działającymi na rzecz rozwoju kultury, sportu i turystyki.
Nadzoruje działalności biblioteki publicznej, ośrodka kultury i świetlic wiejskich.
Organizuje we współpracy z organizacjami i stowarzyszeniami działającymi na rzecz promocji, zdrowia i rodziny.
Przyjmuje zawiadomienia o ujawnieniu przedmiotu , który posiada cechy zabytków.
Przyjmuje zawiadomienia o znalezieniu przedmiotu archeologicznego lub odkryciu Wykopaliska.
Składa wnioski o wpis do rejestru zabytków i dóbr kultury nieruchomości oraz kolekcji.
Uczestniczy w przygotowaniu projektu budżetu w zakresie prowadzonych spraw.
Przygotowuje projekty uchwał Rady Miejskiej dotyczące prowadzonych spraw.
Sporządza informacje i sprawozdania w zakresie prowadzonych spraw.
Współdziała z innymi stanowiskami pracy Urzędu, jednostkami organizacyjnymi gminy, organami administracji samorządowej i rządowej w ramach powierzonego zakresu zadań.
Sprawuje kontrolę wewnętrzną w jednostce macierzystej i podległych jednostkach w zakresie prowadzonych spraw oraz prawidłowości wykonywania czynności lub sporządzania dokumentów przez poprzedników w procesie załatwiania danej operacji
gospodarczej lub sprawy.
Przestrzega postanowień ustawy o ochronie informacji niejawnych.
Stosuje jednolity rzeczowy wykaz akt – wg obowiązującej instrukcji kancelaryjnej.
Wykonuje polecenia przełożonych.
Wykonuje czynności wynikające z postanowień dokumentacji SZJ.