Strona główna »
Jednostki organizacyjne »
Wydziały i stanowiska urzędu » Stanowisko pracy ds. wojskowych, p.poż. i zarządzania kryzysowego
Stanowisko pracy ds. wojskowych, p.poż. i zarządzania kryzysowego
E-mail: woc@borekwlkp.pl
Ulica: Rynek 1
Kod: 63-810
Miasto: Borek Wlkp.
Telefon: 065 5716120
Zakres obowiązków:
- Przygotowuje ludność i mienie komunalne na wypadek wojny.
- Współdziała z organami wojskowymi.
- Administruje rezerwą osobową, w tym rejestracją poborem i ewidencją.
- Orzeka o konieczności sprawowania bezpośredniej opieki nad członkiem rodziny, prowadzeniem gospodarstwa rolnego i uznaniem za jedynego żywiciela.
- Tworzy formacje obrony cywilnej.
- Nakłada obowiązki w ramach powszechnej samoobrony ludności.
- Prowadzi świadczenia na rzecz obrony.
- Zajmuje się sprawami zakwatowania sił zbrojnych.
- Udziela pomocy i informacji wojskowym organom emerytalnym.
- Prowadzi całokształt spraw związanych z ochroną p.poż.
- Doskonali prewencję przeciwpożarową.
- Współdziała z jednostkami OSP oraz Komendą Powiatową Straży Pożarnej.
- Wykonuje zadania związane z monitorowaniem, planowaniem, reagowaniem i usuwaniem skutków zagrożeń na terenie gminy.
- Uczestniczy w przygotowywaniu i realizacji gminnego planu reagowania kryzysowego.
- Uczestniczy w przeciwdziałaniu skutkom działań o charakterze terrorystycznym.
- Uczestniczy w całodobowym dyżurze w celu zapewnienia przepływu informacji na potrzeby zarządzania kryzysowego.
- Współpracuje z podmiotami realizującymi monitoring środowiska.
- Prowadzi kancelarię tajną.
- Realizuje zadania stałego dyżuru na potrzeby podwyższenia gotowości obronnej państwa.
- Wykonuje inne zadania i polecenia z zakresu zarządzania kryzysowego.
- Prowadzi całokształt spraw związanych z funduszem sołeckim oraz nadzoruje nad jego realizacją.
- Uczestniczy w przygotowaniu projektu budżetu w zakresie prowadzonych spraw.
- Przygotowuje projekty Uchwał Rady Miejskiej dotyczące prowadzonych spraw.
- Sporządza informacje i sprawozdania w zakresie prowadzonych spraw.
- Współdziała z innymi stanowiskami pracy Urzędu, jednostkami organizacyjnymi gminy, organami administracji samorządowej i rządowej w ramach powierzonego zakresu zadań.
- Sprawuje kontrolę wewnętrzną w jednostce macierzystej i podległych jednostkach w zakresie prowadzonych spraw oraz prawidłowości wykonywania czynności lub sporządzania dokumentów przez poprzedników w procesie załatwiania danej operacji gospodarczej lub sprawy.
- Przestrzega postanowień ustawy o ochronie informacji niejawnych.
- Stosuje jednolity rzeczowy wykaz akt – wg obowiązującej instrukcji kancelaryjnej.
- Wykonuje polecenia przełożonych.
Informacje powiązane:- osoby:
- dokumenty i informacje: