Strona główna » Jednostki organizacyjne » Wydziały i stanowiska urzędu » Stanowisko pracy ds. wojskowych, p.poż. i zarządzania kryzysowego

Stanowisko pracy ds. wojskowych, p.poż. i zarządzania kryzysowego

E-mail: woc@borekwlkp.pl
Ulica: Rynek 1
Kod: 63-810
Miasto: Borek Wlkp.
Telefon: 065 5716120

 

Zakres obowiązków:

  • Przygotowuje ludność i mienie komunalne na wypadek wojny.
  • Współdziała z organami wojskowymi.
  • Administruje rezerwą osobową, w tym rejestracją poborem i ewidencją.
  • Orzeka o konieczności sprawowania bezpośredniej opieki nad członkiem rodziny, prowadzeniem gospodarstwa rolnego i uznaniem za jedynego żywiciela.
  • Tworzy formacje obrony cywilnej.
  • Nakłada obowiązki w ramach powszechnej samoobrony ludności.
  • Prowadzi świadczenia na rzecz obrony.
  • Zajmuje się sprawami zakwatowania sił zbrojnych.
  • Udziela pomocy i informacji wojskowym organom emerytalnym.
  • Prowadzi całokształt spraw związanych z ochroną p.poż.
  • Doskonali prewencję przeciwpożarową.
  • Współdziała z jednostkami OSP oraz Komendą Powiatową Straży Pożarnej.
  • Wykonuje zadania związane z monitorowaniem, planowaniem, reagowaniem i usuwaniem skutków zagrożeń na terenie gminy.
  • Uczestniczy w przygotowywaniu i realizacji gminnego planu reagowania kryzysowego.
  • Uczestniczy w przeciwdziałaniu skutkom działań o charakterze terrorystycznym.
  • Uczestniczy w całodobowym dyżurze w celu zapewnienia przepływu informacji na potrzeby zarządzania kryzysowego.
  • Współpracuje z podmiotami realizującymi monitoring środowiska.
  • Prowadzi kancelarię tajną.
  • Realizuje zadania stałego dyżuru na potrzeby podwyższenia gotowości obronnej państwa.
  • Wykonuje inne zadania i polecenia z zakresu zarządzania kryzysowego.
  • Prowadzi całokształt spraw związanych z funduszem sołeckim oraz nadzoruje nad jego realizacją.
  • Uczestniczy w przygotowaniu projektu budżetu w zakresie prowadzonych spraw.
  • Przygotowuje projekty Uchwał Rady Miejskiej dotyczące prowadzonych spraw.
  • Sporządza informacje i sprawozdania w zakresie prowadzonych spraw.
  • Współdziała z innymi stanowiskami pracy Urzędu, jednostkami organizacyjnymi gminy, organami administracji samorządowej i rządowej w ramach powierzonego zakresu zadań.
  • Sprawuje kontrolę wewnętrzną w jednostce macierzystej i podległych jednostkach w zakresie prowadzonych spraw oraz prawidłowości wykonywania czynności lub sporządzania dokumentów przez poprzedników w procesie załatwiania danej operacji gospodarczej lub sprawy.
  • Przestrzega postanowień ustawy o ochronie informacji niejawnych.
  • Stosuje jednolity rzeczowy wykaz akt – wg obowiązującej instrukcji kancelaryjnej.
  • Wykonuje polecenia przełożonych.



Informacje powiązane:

- osoby:
- dokumenty i informacje:



Wpis archiwalny - zobacz aktualny
Typ jednostki: Wydziały i stanowiska urzędu
Autor informacji: Wiesław Wójcik
Informację wprowadził: Mirosław Janowski
Opublikowany dnia: 2007-06-04
Wprowadzony do BIP dnia: 2014-04-28