Strona główna »
Jednostki organizacyjne »
Wydziały i stanowiska urzędu » Stanowisko pracy ds. wojskowych, p.poż. i zarządzania kryzysowego
Stanowisko pracy ds. wojskowych, p.poż. i zarządzania kryzysowego
E-mail: woc@borekwlkp.pl
Ulica: Rynek 1
Kod: 63-810
Miasto: Borek Wlkp.
Telefon: 065 5716120
Zakres obowiązków:
- prowadzenie spraw wojskowych w tym:
- wykonywanie prac związanych z przygotowaniem i przeprowadzeniem kwalifikacji wojskowej,
- organizacja akcji kurierskiej,
- współdziałanie z organami wojskowymi,
- prowadzenie całokształtu spraw związanych z funkcjonowaniem ochotniczych straży pożarnych;
- prowadzenie zadań związanych z obroną cywilną między innymi:
- opracowanie, aktualizacja oraz realizacja planu obrony cywilnej Gminy,
- kierowanie oraz koordynowanie przygotowań do realizacji przedsięwzięć obrony cywilnej Gminy,
- organizacja systemu wykrywania i alarmowania oraz ostrzegania Gminy,
- opracowywanie oraz aktualizacja planu ochrony zabytków na wypadek konfliktu zbrojnego i sytuacji kryzysowej,
- prowadzenie spraw obronnych, w szczególności:
- przygotowywanie ludności i mienia komunalnego do działań na skutek podwyższonego stopnia zagrożenia,
- nakładanie świadczeń osobistych i rzeczowych,
- opracowywanie i uaktualnianie programów oraz planów szkoleń związanych z obronnością,
- planowanie i prowadzenie kontroli w jednostkach organizacyjnych Gminy oraz komórkach organizacyjnych Urzędu z zakresu realizacji zadań obronnych,
- prowadzenie zadań związanych z zarządzaniem kryzysowym, przede wszystkim:
- uczestnictwo w przygotowaniu i realizacja gminnego planu reagowania kryzysowego,
- uczestnictwo w całodobowych dyżurach w celu zapewnienia przepływu informacji na potrzeby zarządzania kryzysowego,
- planowanie i organizowanie szkoleń, ćwiczeń i treningów z zakresu reagowania na potencjalne zagrożenia,
- opracowywanie oraz aktualizacja planów związanych z zarządzaniem kryzysowym,
- prowadzenie bazy danych sił i środków gminy Borek Wlkp. (baza ARCUS 2005),
- prowadzenie całokształtu spraw związanych z funduszem sołeckim;
- przygotowywanie sprawozdań, ocen, analiz i bieżących informacji o realizacji zadań;
- wydawanie zaświadczeń potwierdzających fakty lub stan prawny na podstawie dokumentów znajdujących się w komórkach organizacyjnych;
- udostępnianie informacji w zakresie obowiązującego prawa;
- przygotowywanie informacji i dokumentów do BIP z zakresu swojego działania oraz ich bieżąca aktualizacja;
- wykonywanie innych zadań przekazanych do realizacji przez Burmistrza.
Informacje powiązane:- osoby:
- dokumenty i informacje: