Zakres obowiązków Zastępcy Burmistrza:
Zastępuje Burmistrza w razie jego nieobecności.
Prowadzi powierzone przez Burmistrza w jego imieniu określone sprawy gminy.
Prowadzi nadzór nad prawidłową realizacją zadań wykonywanych przez podległe komórki organizacyjne.
Podejmuje czynności kierownika urzędu pod nieobecność Burmistrza lub wynikającej z innych przyczyn niemożności pełnienia obowiązków przez Burmistrza.
Wykonuje inne zadania i obowiązki na polecenie lub na podstawie upoważnień i pełnomocnictw udzielanych przez Burmistrza.
Zakres obowiązków Sekretarz Gminy.
Opracowuje projekt Regulaminu organizacyjnego Urzędu.
Opracowuje zakresy czynności dla poszczególnych komórek organizacyjnych i stanowisk pracy.
Informuje Burmistrza o konieczności dokonywania zmian personalnych.
Nadzoruje czas pracy pracowników samorządowych.
Wykonuje funkcję zwierzchnika służbowego wobec pracowników bezpośrednio mu podległych.
Prezentuje nowoprzyjętych pracowników.
Dba o wygląd budynku i jego otoczenia.
Wykonuje obowiązki w granicach udzielonego pełnomocnictwa lub upoważnienia.
Koordynuje działania podejmowane przez poszczególne komórki organizacyjne.
Zapewnia zgodność wydawanych decyzji i działań Urzędu z obowiązującymi przepisami prawa.
Prowadzi nadzór nad dyscypliną i organizacją pracy w Urzędzie a także obsługą interesantów.
Inicjuje usprawnienia i upowszechnia nowoczesne metody organizacji pracy w Urzędzie.
Rozstrzyga spory kompetencyjne pomiędzy pracownikami i referatami.
Inicjuje i tworzy warunki do podnoszenia kwalifikacji pracowników samorządowych.
Wydaje wszelkie wymagane zaświadczenia i poświadczenia urzędowe.
Przyjmuje ustne oświadczenia woli ( testamenty (allograficzne).
Współpracuje z Radą Miejską i prowadzi nadzór nad właściwym i terminowym przygotowaniem materiałów pod obrady sesji.
Prowadzi nadzór nad prawidłową realizacją zadań wykonywanych przez podległe komórki organizacyjne.
Prowadzi kontrolę wewnętrzną Urzędu w zakresie rzetelnego i terminowego załatwiania spraw obywatela oraz organizuje działalność kontrolną pracowników Urzędu.
Prowadzi rejestr skarg i wniosków.
Organizuje bibliotekę Urzędu i dba o stałe uzupełnianie jej zbiorów.
Współpracuje z jednostkami pomocniczymi gminy.
Koordynuje i organizuje sprawy związane z wyborami i spisami.
Nadzoruje realizację zadań wynikających z ustawy o ochronie informacji niejawnych.
Wykonuje inne czynności wynikające z przepisów prawa i czynności powierzone przez Burmistrza.