organizowanie pracy poszczególnych stanowisk pracy;
nadzór nad prawidłowym i terminowym załatwianiem spraw przez pracowników referatu;
ponoszenie odpowiedzialności za prawidłową organizację, skuteczność pracy, gospodarkę finansową referatu;
sprawowanie nadzoru nad działalnością przedszkoli, szkół podstawowych, gimnazjów i szkół ponadgimnazjalnych;
koordynacja czynności prawnych i organizacyjnych związanych z zakładaniem, prowadzeniem, przekształcaniem, zmianą stopnia organizacji lub likwidacją przedszkola, szkół podstawowych, gimnazjów oraz szkół ponadgimnazjalnych; przygotowywanie stosownych aktów w tym zakresie;
przygotowywanie analiz, propozycji i materiałów niezbędnych do kształtowania sieci publicznych przedszkoli, szkół podstawowych i gimnazjów oraz określenia obwodów szkół podstawowych i gimnazjów;
przygotowywanie i opiniowanie do zatwierdzania przez Burmistrza arkuszy organizacyjnych przedszkoli, szkół podstawowych, gimnazjów i szkół ponadgimnazjalnych;
prowadzenie ewidencji niepublicznych przedszkoli, szkół podstawowych i gimnazjów; przygotowywanie decyzji o wpisie, odmowie dokonania wpisu lub skreśleniu z ewidencji placówek niepublicznych;
współpraca z dyrektorami przedszkoli i szkół w zakresie realizacji rządowych programów oświatowych oraz rozliczanie przyznanych dotacji;
pomoc w przygotowywaniu projektów i programów służących lokalnej oświacie, pozyskiwanie zewnętrznych środków finansowych na poprawę bazy dydaktycznej i wzbogacenie oferty edukacyjnej;
realizacja i koordynacja zadań oświatowych, wychowawczych i opiekuńczych wynikających z porozumień podpisanych przez Gminę Borek Wlkp.;
współdziałanie z dyrektorami szkół i przedszkola w zakresie planowania budżetu i finansowania realizowanych zadań, planowania, doskonalenia i dokształcania nauczycieli, zagospodarowania oraz remontów obiektów szkolnych, wzbogacania procesu dydaktyczno-wychowawczego w ramach posiadanych środków, organizowania szkoleń;
przygotowywanie zarządzeń oraz uchwał w sprawie dotowania publicznych i niepublicznych placówek oświatowo-wychowawczych i opiekuńczo-wychowawczych, prowadzenie spraw związanych z ich dotowaniem;
koordynacja zadań finansowych w zakresie projektowania budżetów placówek oświatowych oraz dokonywania zmian w budżetach na wniosek dyrektorów placówek oświatowych;
podejmowanie czynności organizacyjnych związanych z przeprowadzeniem konkursów na stanowiska dyrektorów przedszkoli, szkół podstawowych i zespołów szkół;
podejmowanie czynności organizacyjnych związanych z powierzeniem stanowisk dyrektorów szkół i przedszkoli;
ocena sprawności zarządzania placówkami, przygotowywanie dla Burmistrza projektów cząstkowych ocen pracy dyrektorów, występowanie z projektami wniosków o nagrody i odznaczenia;
koordynacja polityki kadrowej prowadzonej przez dyrektorów przedszkola, szkół podstawowych i zespołów szkół;
przeprowadzanie postępowania egzaminacyjnego dla nauczycieli kontraktowych ubiegających się o awans na stopień nauczyciela mianowanego;
koordynowanie pracy doradców metodycznych oraz współpraca z Ośrodkiem Doskonalenia Nauczycieli w Lesznie w zakresie organizacji doradztwa metodycznego;
prowadzenie spraw związanych z kształceniem specjalnym, nauczaniem indywidualnym oraz pomocą psychologiczno-pedagogiczną;
zapewnienie optymalnych warunków do wychowania przedszkolnego, stwarzanie warunków do opieki nad dziećmi do lat 3;
prowadzenie czynności związanych z wpisem do rejestru żłobków i klubów dziecięcych;
prowadzenie czynności związanych z wpisem do wykazu dziennych opiekunów;
sprawowanie nadzoru nad żłobkami, kubami dziecięcymi i dziennymi opiekunami;
prowadzenie ewidencji spełniania obowiązku szkolnego oraz obowiązku nauki przez młodzież w wieku 16-18 lat i podejmowanie działań mających na celu egzekwowanie tego obowiązku zgodnie z przepisami oświatowymi;
prowadzenie spraw związanych z przyznawaniem nagród rzeczowych i stypendiów wyróżniającym się uczniom;
prowadzenie całokształtu spraw związanych z refundacją kosztów kształcenia młodocianych pracowników, w tym przygotowywanie decyzji o dofinansowaniu,
prowadzenie spraw związanych z systemem informacji oświatowej w zakresie przypisanym JST;
prowadzenie całokształtu spraw związanych z dowożeniem uczniów, w tym dowożeniem uczniów niepełnosprawnych do specjalistycznych placówek oświatowych, prowadzenie ewidencji kart pojazdów – rozliczanie, ustalanie limitów zużycia paliwa oraz nadzór nad prawidłową gospodarką paliwową;
prowadzenie całokształtu spraw związanych z dożywianiem uczniów;
współpraca ze Skarbnikiem oraz dyrektorami jednostek oświatowych w zakresie realizacji budżetów placówek oświatowych;
współpraca z nauczycielskimi związkami zawodowymi;
przygotowywanie sprawozdań, ocen, analiz i bieżących informacji o realizacji zadań;
wydawanie zaświadczeń potwierdzających fakty lub stan prawny na podstawie dokumentów znajdujących się w komórkach organizacyjnych;
udostępnianie informacji w zakresie obowiązującego prawa;
przygotowywanie informacji i dokumentów do BIP z zakresu swojego działania oraz ich bieżąca aktualizacja;
wykonywanie innych zadań przekazanych do realizacji przez Burmistrza i Sekretarza Gminy.
Typ jednostki: Wydziały i stanowiska urzędu Autor informacji: Wiesława Wójcik Informację wprowadził: Mirosław Janowski Opublikowany dnia: 2019-02-01 Wprowadzony do BIP dnia: 2024-05-15 Ilość zmian wpisu: 11 - pokaż poprzednie wersje