Zakres obowiązków:
1) realizacja zadań związanych z zakładaniem, prowadzeniem, przekształcaniem i likwidowaniem publicznych przedszkoli i szkół podstawowych;
2) prowadzenie spraw związanych z kształtowaniem sieci placówek oświatowych i granic ich obwodów;
3) przygotowywanie do zatwierdzania przez Burmistrza arkuszy organizacyjnych szkół i przedszkoli;
4) prowadzenie spraw z zakresu dokształcania i doskonalenia zawodowego nauczycieli;
5) współpraca z dyrektorami przedszkoli i szkół w zakresie realizacji rządowych programów oświatowych oraz rozliczanie przyznanych dotacji;
6) pomoc w przygotowywaniu projektów i programów służących lokalnej oświacie, pozyskiwanie zewnętrznych środków finansowych na poprawę bazy dydaktycznej i wzbogacenie oferty edukacyjnej;
7) współpraca ze Skarbnikiem oraz dyrektorami jednostek oświatowych w zakresie planowania i realizacji budżetu placówek oświatowych;
8) przeprowadzanie procedury dotyczącej awansu zawodowego nauczycieli;
9) podejmowanie czynności organizacyjnych związanych z przeprowadzeniem konkursów na stanowiska dyrektorów placówek oświatowych oraz czynności związanych z powierzeniem tych stanowisk;
10) prowadzenie procedur i dokumentacji związanej z ocenianiem dyrektorów placówek oświatowych;
11) podejmowanie działań w zakresie przyznawania nagród Burmistrza, Kuratora Oświaty, Ministra Edukacji Narodowej oraz odznaczeń resortowych oraz państwowych dla dyrektorów szkół i przedszkoli;
12) prowadzenie spraw w zakresie przyznawania stypendium Burmistrza dla uczniów;
13) prowadzenie spraw związanych z kształceniem specjalnym, nauczaniem indywidualnym oraz pomocą psychologiczno-pedagogiczną;
14) koordynowanie spraw wynikających z ustawowego obowiązku Gminy w zakresie zapewnienia dzieciom możliwości korzystania z wychowania przedszkolnego;
15) prowadzenie ewidencji spełniania obowiązku nauki przez młodzież oraz podejmowanie działań mających na celu egzekwowanie tego obowiązku;
16) prowadzenie spraw związanych z dofinansowaniem kosztów kształcenia młodocianych pracowników;
17) prowadzenie spraw związanych z systemem informacji oświatowej (SIO);
18) prowadzenie całokształtu spraw związanych z dowożeniem uczniów;
19) stwarzanie warunków do opieki nad dziećmi do lat 3;
20) prowadzenie rejestru żłobków i klubów dziecięcych oraz wykazu dziennych opiekunów;
21) sprawowanie nadzoru nad żłobkiem,
22) wykonywanie innych zadań przekazanych do realizacji przez Burmistrza, Zastępcę Burmistrza, Sekretarza i Skarbnika.